بهترین دوره آموزش IELTS در کوتاهترین زمان+ آزمون ماک آیلتس

بهترین دوره آموزش IELTS در کوتاهترین زمان+ آزمون ماک آیلتس

آزمون آیلتس ( IELTS ) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در دنیا است که در بسیاری از کشورها و دانشگاه‌های دنیا دارای اعتبار است. همیشه وقتی اسم آزمون آیلتس را می‌شونیم ناخودآگاه یاد مهاجرت کاری یا تحصیلی میافتیم. زیرا اولین شرط برای مهارجرت تحصیلی و کاری، قبولی در آزمون آیلتس است.

برای اینکه بتوانید در این آزمون نمره قابل قبولی بگیرید باید در دوره آیلتس IELTS شرکت کنید و تمرینات روزمره زبان انگلیسی را انجام دهید تا به مرور بتوانید به راحتی زبان انگلیسی را صحبت کنید. این آزمون حدودا در 110 کشور جهان برگزار می‌شود. پس از گذراندن دوره آموزش آیلتس و قبول شدن در این آزمون به راحتی می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی اقدام کنید.

دوره آموزش آیلتس

یکی از نیازهای مهم و اساسی برای زندگی در یک کشور خارجی زبان، داشتن مدرک آیلتس IELTS است که پس از قبولی در آزمون آیلتس بدست می‌آورید. معمولا شرکت‌های بین المللی از این موضوع اطلاع دارند و نیروهای خود را به یادگیری زبان و شرکت در دوره آیلتس و گرفتن مدرک آیلتس IELTS تشویق می‌کنند.

همچنین در بسیاری از شرکت‌ها، داشتن مهارت زبان انگلیسی در زمان استخدام، یک مزیت محسوب می‌شود. زیرا نیروهایی که دارای مهارت زبان انگلیسی یا مدرک آیلتس IELTS هستند، می‌توانند در کارهای مربوط به بازاریابی خارجی، کمک فراوانی به آن شرکت کنند.

از طرفی دیگر، اگر قصد دارید زندگی خود را در یک کشور انگلیسی زبان ادامه دهید، سعی کنید قبل از هرچیزی زبان انگلیسی خود را تقویت کنید و مدرک آیلتس IELTS را حتما بگیرید تا بتوانید کارهای خود را به راحتی انجام دهید.

سیستم نمره دهی آزمون آیلتس از 0 تا 9 محاسبه می‌شود. درواقع هیچ نمره‌ای به عنوان نمره‌ی حداقلی و نمره قبولی در نظر گرفته نشده است و معیار ثابتی وجود ندارد. اما معمولا در اکثر دانشگاه‌های معتبر خارجی نمره 6 به بالاتر را قبول دارند. به همین علت شما پس از شرکت در دوره آیلتس IELTS باید تمام تلاش خود را بکنید تا حداقل نمره 6 را بدست آورید.

البته این را در نظر بگیرید که با نمره کمتر از 6 هم می‌توانید در دانشگاه خارجی وارد شوید. اما هرچه نمره شما بالاتر باشد، فرصت‌های بهتری نصیب شما می‌شود. به همین علت سعی کنید در طول دوره آموزش آیلتسIELTS  با اساتید خود مشورت کنید و برنامه ریزی خوبی داشته باشید تا بتوانید در آزمون IELTS نمره خوبی بگیرید و بتوانید در دانشگاه‌های خوبی وارد شوید.

دوره آموزش زبان آیلتس

دوره آموزش زبان آیلتس به شما کمک می‌کند که با کمک گرفتن از اساتید متخصص در زمینه آموزش آیلتس، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و در سریع‌ترین زمان مشکلات خود را برطرف کنید و در آزمون آیلتس نمره‌ی خوبی بگیرید.

همچنین گذراندن دوره آموزش آیلتس در کوتاه مدت و گرفتن مدرک آیلتس  IELTSدر زمان کم، بستگی به توانایی و شرایط خودتان دارد. برای مثال باید در یک دوره آیلتس IELTS شرکت کنید و بتوانید با کمک اساتید و طبق برنامه‌ای که برایتان در نظر گرفته شده، پیش بروید. همچنین حتما در کنار دوره آموزش آیلتس IELTS ، روزانه وقت زیادی را صرف تمرین زبان انگلیسی کنید. البته این را در نظر داشته باشید که تمرینات شما باید در راستای آموزشی باشد که در دوره آموزش آیلتس IELTS به شما داده می‌شود و از انجام تمرینات اضافه‌ای که به درد شما نمیخورد شدیدا خودداری کنید. بهتر است که در این زمینه حتما با اساتید خود مشورت و همکاری کنید و قبل از انجام هرگونه تمرین و آموزش اضافه، حتما اساتید خود را در جریان آن‌ها قرار دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مثلا باید بطور مداوم فیلم‌های زبان انگلیسی ببینید تا بتوانید گوش خود را به این زبان عادت دهید. یکی دیگر از کارهای مهمی که در دوره آموزش آیلتس به شما کمک میکند، خواندن متن انگلیسی است. سعی کنید زمانی از روز را صرف خواندن متون انگلیسی کنید و سعی کنید به دنبال ترجمه آن بگردید.

همچنین باید کارهای روزمره خود را به زبان انگلیسی برای خود توضیح دهید. علاوه بر این باید برنامه روزانه خود را با زبان انگلیسی برای خود بنویسید و این کارها را هرروز تمرین کنید تا بتوانید در مدت کم به زبان انگلیسی عادت کنید و خود را برای آزمون آیلتس IELTS آماده کنید و نمره قابل قبولی در این آزمون بگیرید.

این را درنظر داشته باشید که اصلا برای این آزمون عجله نکنید و اگر احساس میکنید که آمادگی لازم را برای آزمون آیلتس IELTS ندارید، اصلا ثبت نام نکنید. زیرا در اینصورت تنها پول خود را هدر داده‌اید. پس سعی کنید خود را تحت فشار نذارید و با خیال راحت مسیر آموزشی خود را ادامه دهید.

آزمون اصلی آیلتس

بطور کلی آزمون اصلی آیلتس IELTS به دو صورت انجام می‌شود: 1- آکادمیک  2- عمومی

اما هرکدام از این آزمون‌ها به 4 بخش تقسیم می‌شوند:1- شنیداری – 2- خواندن – 3- نوشتن – 4 صحبت کردن

 شما با توجه به هدفی که دارید، باید یکی را انتخاب کنید. برای مثال، اگر هدفتان از مهاجرت ادامه تحصیل است، باید در آزمون آکادمیک شرکت کنید. زیرا بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌ها برای پذیرش دانشجویان خود، نتایج این آزمون ارزیابی میکنند. درواقع آزمون آکادمیک، به گونه‌ای است که استعداد شما را در درک مطالب تحصیلی ارزیابی میکند.

 اما اگر هدفتان از مهاجرت کار باشد، باید در آزمون عمومی شرکت کنید و به آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای مهاجرت بپردازید. شرایط این آزمون به گونه‌ای است که بیشتر بر روی مطالب روزمره و کاری تاکید دارد و توانایی شما را در انجام کارهای روزمره میسنجد. اشخاصی که قصد مهاجرت به استرالیا و نیوزیلند یا کانادا را دارند، باید حتما مدرک آیلتس عمومی را داشته باشند.

آزمون ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس به نوعی آزمون آزمایشی است که داوطلبان میتوانند قبل از آزمون اصلی آیلتس IELTS و بهترین روشی است که داوطلبان می‌توانند با هزینه‌ی کم، به خوبی خودشان را ارزیابی کنند و سطح خود را بسنجند. بهتر است که پس از گذراندن دوره آموزش آیلتس و یادگیری مفاهیم آزمون آیلتس در آزمون ماک آیلتس شرکت کنید تا بتوانید سطح خود را بسنجید. با توجه به اینکه آزمون آیلتس IELTS هزینه زیادی دارد و احتمال موفق نشدن در آن وجود دارد. پس می‌توان گفت که حضور در آزمون ماک آیلتس روش خوبی است تا قبل از آزمون اصلی، خودتان را مورد ارزیابی قرار بدهید.

آزمون ماک آیلتس با همان شرایط و جدیت آزمون آیلتس IELTS برگزار می‌شود و شما میتوانید به خوبی خود را در شرایط امتحان اصلی قرار دهید و استرس خود را کم کنید و در امتحان اصلی با اعتماد به نفس و آرامش خوبی نتیجه دلخواه را بگیرید.

سوالات متداول درباره آیلتس

تافل معتبرتر است یا آیلتس؟

نتیجه و پذیرش هر دو نمرات تافل و آیلتس به طور گسترده‌ای به‌عنوان مدرک مهارت انگلیسی در سراسر جهان پذیرفته شده‌اند. نمرات آزمون آیلتس توسط بیش از 9000 مؤسسه در بیش از 140 کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، کانادا و نیوزلند پذیرفته می‌شود و همچنین نمرات تافل در بیش از 11000 دانشگاه از 150 کشور از جمله ایالات متحده، انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، فرانسه و آلمان پذیرفته می‌شود.

همچنین میتوانید برای ثبت نام دوره تافل در کرج به ما مراجعه کنید.

نمره ایلتس تا چند است؟

نمره آزمون آیلتس از 0 تا 9 محاسبه می‌شود. اما هیچ معیار ثابتی برای نمره خوب یا بد وجود ندارد. در برخی از دانشگاه‌ها نمره‌ی 6 به بالاتر را معیار ی برای قبولی قرار میدهند. اما در برخی دیگر از دانشگاه‌ها با نمره‌ی کمتر از 6  هم میتوانید پذیرفته شوید. اما برای ورود به دانشگاه‌های معتبر باید حاقل نمره‌ی 6 را کسب کنید. برای مشاوره و ورود به دوره آموزش آیلتس IELTS میتوانید با اساتید جردوی در تماس باشید و با برنامه ریزی دقیق برای آزمون آیلتس آماده شوید.

آیا ازمون آیلتس محدودیت سنی دارد؟

بله. محدودیت سنی برای ورود به آزمون آیلتس حداقل 16 سال است. اما محدودیت حداکثری وجود ندارد. یعنی در سنین پیری هم میتوانید برای این آزمون اقدام کنید. اما بهتر است که قبل از اینکه سنتان بالاتر برود در دوره آموزش آیلتس شرکت کنید تا بتوانید در آزمون آیلتس نمره خوبی بگیرید.

آیا آزمون آیلتس نمره منفی دارد؟

خیر. خبر خوب این است که سیستم نمره دهی آزمون آیلتس به گونه‌ای طراحی شده است که نمره‌ی منفی نخواهد داشت. یعنی شما حتی اگر همه‌ی سوالات را اشتباه جواب دهید، بازهم نمره منفی کسب نمیکنید.

آیا آزمون آیلتس تاریخ انقضا دارد؟

بله. مدرک آیلتس تنها تا 2سال اعتبار دارد. یعنی اگر شما در آزمون آیلتس IELTS نمره‌ی خوبی گرفته باشید، تنها تا 2سال فرصت دارید که آن را به یک مکان رسمی و معتبر ارائه دهید. البته برای مکان‌های غیر رسمی هم می‌توانید برای نشان دادن سطح دانش خود، آن را ارائه دهید اما برای مکان‌های رسمی، بعد از 2سال نمیتوانید از آن استفاده کنید.

سریعترین راه گرفتن مدرک آیلتس چیست؟

بهترین و سریعترین راه برای گرفتن مدرک آیلتس IELTS این است که خود را مدام در محیط خارجی قرار دهید. یعنی سعی کنید به آموزشگاه زبان بروید و دوره آموزش آیلتس IELTS را ثبت نام کنید تا با برنامه و زمان‌بندی دقیق بتوانید بهتر به هدفتان برسید. همچنین در کنار دوره آیلتس سعی کنید حتما کتاب‌های زبان انگلیسی بخوانید، موزیک‌های خارجی گوش دهید، فیلم‌های زبان خارجی را ببینید و برنامه روزانه خود را با زبان انگلیسی بنویسی و برای خود مرور کنید تا به این زبان عادت کنید و سریعتر به هدفتان برسید.

مدت زمان آمادگی برای آیلتس؟

مدت زمان آمادگی برای آزمون آیلتس به شرایط شما بستگی دارد. مثلا هرچه بیشتر برای تمرین و آموزش وقت بذارید قطعا سریعتر و بهتر نتیجه میگیرید. اما هرچه کمتر وقت بذارید، دیرتر به هدفتان میرسید. اما به طور معمول حداقل 6 ماه نیاز هست تا شما به شرایط مناسب برای آزمون آیلتس IELTS برسید.

آیا آیلتس سخت است؟

معمولا یادگیری و صحبت کردن یک زبان جدید همیشه سخت است. اما شما میتوانید با شرکت در دوره آیلتس IELTS آموزشگاه زبان جردوی ومشاوره با اساتید مجرب و متخصص و داشتن یک برنامه خوب و دقیق این کار را راحت کنید و به سادگی خود را برای آزمون آیلتس IELTS آماده کنید و هیچ گونه استرسی نداشته باشید.

برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

همانطور که گفتیم، داشتن یک مشاور خوب کمک زیادی در این مسیر به شما میکند و باعث میشود که از مسیر آموزشی لذت ببرید. موسسه زبان جردوی با بیش از 20 سال سابقه آموزش زبان انگلیسی و کسب تندیس مدیریت مشتری مداری و رضایتمندی مشتری از نهاد ریاست جمهوری، آماده است تا مشاوره لازم را برای شرکت در دوره آیلتس IELTS به شما بدهد و شما را در این مسیر همراهی کند.

چه کتاب‌هایی برای آیلتس بخوانیم؟

معمولا آموزشگاه‌های زبان انگلیسی با توجه به متدی که برای آموزش دارند، کتاب‌های متفاوتی ارائه میدهند که در بسیاری از مواقع کتاب‌های معرفی شده در هر آموزشگاهی، با دیگر آموزشگاه‌ها متفاوت است. به همین دلیل شما پس از ثبت نام در دوره آیلتس IELTS، متناسب با آموزشی که دنبال میکنید، کتاب‌های خود را تهیه کنید.